Κεντρικοί Ομιλητές

Κεντρικοί/ές Ομιλητές/ριες

Αρβανίτη Ευγενία

Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Πατρών

Θάνος Θεόδωρος

Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Κουρκούτας Ηλίας

Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Explore More Blog & News

Hello world!

Welcome to WordPress. This is your first post. Edit or

Καθηγήτρια στο ΤΕΕΑΠΗ του Πανεπιστημίου Πατρών

H Dr Ευγενία Αρβανίτη είναι Καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Πατρών (Εργαστήριο Κοινωνιολογίας και Εκπαίδευσης, ΤΕΕΑΠΗ) με γνωστικό αντικείμενο διαφορετικότητα και ετερότητα στην εκπαίδευση.

Η Δρ Αρβανίτη έζησε και εργάστηκε για μια δεκαετία στην Αυστραλία (1995-2005) αποκτώντας σημαντική εμπειρία σε θέματα πολυπολιτισμικής εκπαίδευσης, διαπολιτισμικής παιδαγωγικής και γλωσσικής πολιτικής.

Από το 2015 συντονίζει το Φόρουμ Διαπολιτισμικού Διαλόγου και Μάθησης στο ΤΕΕΑΠΗ του Πανεπιστημίου Πατρών και είναι Εκδότης των επιστημονικών περιοδικών στο Diversity in Organizations, Communities & Nations Research Network (https://ondiversity.com/journals/editorialboard) και του περιοδικού the Swiss Journal of Intercultural Education, Training and Research. Είναι υπότροφος Fulbright στο Πανεπιστήμιο του Ιλλινόι, Μέντορας στο Public Policy New Voices Europe (Salzburg Global Seminar) και εμπειρογνώμονας στην ομάδα διαβούλευσης SIETAR Switzerland για το κείμενο της ΟΥΝΕΣΚΟ Futures of Education. Τα τελευταία χρόνια επικεντρώνεται στη δημιουργία και διαχείριση της ιστοσελίδας ‘Νέα Μάθηση’ & του Ηλεκτρονικού περιβάλλοντος μάθησης Scholar, ενός πλαισίου επαγγελματικής μάθησης και ενδοσχολικής επιμόρφωσης εκπαιδευτικών.

 

Ενδεικτικές δημοσιεύσεις

H Dr Ευγενία Αρβανίτη έχει κάνει ενδελεχή έρευνα στις προσφυγικές αφηγήσεις και τη μεθοριακότητα. (‘Home Means Everything to Me …’: A Study of Young Syrian Refugees’ Narratives Constructing Home in Greece, Liminal Spaces of Temporary Dwellings: Transitioning to New Lives in Times of Crisis & Refugee Youth Educational Trajectories. Τέλος, έχει δημοσιεύσει άρθρα και μελέτες σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και είναι  συγγραφέας των βιβλίων Greek Ethnic Schools in Australia in the late 1990s: Selected Case studies (2010) και Γραμματισμοί: Μια παιδαγωγική διαφοροποιημένου σχεδιασμού και πολυτροπικών νοηματοδοτήσεων, σε συνεργασία με τους Kalantzis, Cope & Στελλάκη (2019). Ενώ έχει επιμεληθεί τα βιβλία του Ζαχαρία Βογιατζόπουλου (2006) Bonegilla: Memories and Recollections of an Insider, των Kalantzis & Cope (2013) Νέα Μάθηση: Βασικές Αρχές για την Επιστήμη της Εκπαίδευσης και των Liu, Volčič, & Galloi (2018) Εισαγωγή στην Διαπολιτισμική επικοινωνία. Τέλος, έχει δημοσιεύσει κι έναν συλλογικό τόμο το 2014 (σε συνεργασία με τον Αχιλλέα Καμέα) για τη διαμεσολάβηση με τίτλο Intercultural Mediation in Europe: Narratives of Professional Transformation.

Καθηγήτρια στο ΤΕΕΑΠΗ του Πανεπιστημίου Πατρών

Ο Θόδωρος Θάνος είναι Καθηγητής Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Σπούδασε Κοινωνιολογία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και Παιδαγωγικά στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, όπου ολοκλήρωσε και το διδακτορικό του στις Φιλοσοφικές και Κοινωνικές Σπουδές. Έχει μετεκπαιδευτεί στην Ειδική Αγωγή. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στις εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανισότητες, την κοινωνιολογία του σχολείου, τη σχολική βία και διαμεσολάβηση, το φύλο και την κοινωνιολογία της ειδικής αγωγής.

Έχει συγγράψει τα βιβλία Σχολική Διαμεσολάβηση. Θεωρία, αξιολόγηση, εφαρμογή (2017) και Αποκλίνουσα και παραβατική συμπεριφορά των μαθητών στο σχολείο (2012). Έχει επιμεληθεί σημαντικούς συλλογικούς τόμους για τη σχολική βία και παραβατικότητα, καθώς και πρακτικά πανελλήνιων συνεδρίων. Είναι συγγραφέας άνω των 25 άρθρων και κεφαλαίων σε επιστημονικά περιοδικά και τόμους στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Είναι Επιστημονικός Υπεύθυνος του Δικτύου Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης και έχει πραγματοποιήσει δεκάδες εισηγήσεις σε συνέδρια και ημερίδες. Έχει οργανώσει πλήθος επιμορφωτικών δράσεων και έχει εφαρμόσει προγράμματα σχολικής διαμεσολάβησης σε σχολεία, συμβάλλοντας ενεργά στην προώθηση της ειρηνικής επίλυσης συγκρούσεων στο εκπαιδευτικό πλαίσιο.

Καθηγητής Ψυχολογίας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης

Ο Ηλίας Κουρκούτας είναι Καθηγητής Ψυχολογίας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης. Έχει σπουδάσει Ψυχολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Πραγματοποίησε διδακτορικές σπουδές στο Πανεπιστήμιο της Λιέγης και πραγματοποίησε Μεταδιδακτορική έρευνα στην Κλινική Ψυχολογία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Επίσης, κατέχει δίπλωμα Κλινικής Ψυχοθεραπείας. Τα επιστημονικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στην Ψυχολογία και την Ειδική Αγωγή και ειδικότερα με προβλήματα Συμπεριφοράς και Συναισθηματικές Δυσκολίες, ψυχοπαθολογία Παιδιών & Εφήβων, σχολική Βία, εκφοβισμός και παρεμβάσεις στο πλαίσιο του σχολείου, ψυχοκοινωνικές παρεμβάσεις/πρακτικές για παιδιά και εφήβους με Αναπτυξιακές, Ψυχοκοινωνικές (συναισθηματικές/ συμπεριφορικές) και σχολικές/μαθησιακές διαταραχές, συστημικά και Ψυχοδυναμικά Μοντέλα Παρέμβασης βασισμένα στην Ψυχική Ανθεκτικότητα σε ατομικό, οικογενειακό & σχολικό επίπεδο, επιστημολογικά ζητήματα σε σχέση με τις παρεκκλίσεις και τα μοντέλα παρέμβασης στο σχολείο.