Σχετικά με το Σεμινάριο:
-Είναι συγγραφέας των βιβλίων:
– Θάνος, Θ. (2017) Σχολική διαμεσολάβηση. Θεωρία, αξιολόγηση, εφαρμογή (Γ. Πανούσης, Πρόλογος). Θεσσαλονίκη: Κυριακίδη.
– Θάνος, Θ. (2012) Αποκλίνουσα και παραβατική συμπεριφορά των μαθητών στο σχολείο (Γ. Πανούσης, Πρόλογος-Επίμετρο). Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη.
Έχει την επιστημονική επιμέλεια των βιβλίων ::
– Θάνος, Θ. & Τσατσάκης, Α. (2018). Σχολική Βία – Σχολικός Εκφοβισμός. Μεθοδολογικά ζητήματα, Διαστάσεις, Αντιμετώπιση. Θεσσαλονίκη: Κυριακίδη.
– Κουρκούτας, Η. & Θάνος, Θ. (2013) Σχολική βία και παραβατικότητα. Ψυχολογικές, κοινωνιολογικές και παιδαγωγικές διαστάσεις. Ενταξιακές προσεγγίσεις και παρεμβάσεις. Αθήνα: Τόπος
– Θάνος, Θ. (2011) Η διαμεσολάβηση στο σχολείο και την κοινωνία. Αθήνα: Πεδίο.
– Θάνος, Θ. (2009) Παιδική Παραβατικότητα και Σχολείο. Αθήνα: Τόπος.
Έχει την επιστημονική επιμέλεια των πρακτικών συνεδρίων/ημερίδων:
– Θάνος, Θ.. Κατσικάς, Α., Δημητρίου, Δ. & Δευτεραίος, Π., (2021) Σχολική βία και εκφοβισμός. Κοινωνιολογικές, παιδαγωγικές και ψυχολογικές προσεγγίσεις (τόμος Ι). Πρακτικά 4ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Ιωάννινα: Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (ISBN: 978-960-233-258-0)
– Θάνος, Θ. Μπούνα, Α. & Σταθά, Π. (2016) Σχολικός Εκφοβισμός – Σχολική Διαμεσολάβηση [Πρακτικά Επιστημονικής Ημερίδας, 12 Μαΐου 2016, Συνεδριακό Κέντρο “Κάρολος Παπούλιας” Πανεπιστημίου Ιωαννίνων]. Ιωάννινα: Δίκτυο Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (ISBN: 978-960-233-226-9)
-Είναι συγγραφέας 25 άρθρων/κεφαλαίων με θέμα τη σχολική βία και τη σχολική διαμεσολάβηση σε επιστημονικά περιοδικά, συλλογικούς τόμους και πρακτικά συνεδρίων, ενδεικτικά:
– Τσατσάκης, Α. & Θάνος, Θ. (2021) Αιτιοκρατική προσέγγιση της σχολικής βίας και παραβατικότητας. Απόψεις εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η Έρευνα στην Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης/Research in Sociology of Education, 2, 51-72.
– Κατσικάς, Α. & Θάνος, Θ. (2021) Ο ρόλος του διευθυντή στη διαχείριση περιστατικών βίας μεταξύ μαθητών, τα οποία παραπέμπονται απ’ τους εκπαιδευτικούς: Απόψεις διευθυντών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η Έρευνα στην Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης/Research in Sociology of Education, 2, .73-92.
– Θάνος, Θ. (2019) Σχολική διαμεσολάβηση: Μια εναλλακτική πρακτική επίλυσης των διαφορών και της βίας στο σχολείο. Εκπαιδευτική Επικαιρότητα Β΄(6), 28-36.
– Thanos, Th. & Dlalakas, Ch. (2014) Peer mediation: Application to a primary school. In E. Arvanitis & A. Kameas (eds): Intercultural Mediation in Europe. Narratives of Professional Transformation (215-233). Illinois (USA): Common Ground.
– Nikolaou, G., Thanos, Th. & Samsari, E. (2014) The school mediation to control violence and bullying due to cultural diversity. In E. Arvanitis & A. Kameas (eds): Intercultural Mediation in Europe. Narratives of Professional Transformation (206-214). Illinois (USA): Common Ground.
– Θάνος, Θ. (2020) Μεθοδολογικά ζητήματα στη μελέτη της σχολικής βίας. Στο Εγκληματολογία: Περίβλεπτον αλεξίφωτον; Τιμητικός Τόμος για τον Ομ. Καθηγητή Γ. Πανούση (σσ. 179-188).Αθήνα: Σιδέρης.
– Θάνος, Θ. & Σταθά, Π. (2018). Προγράμματα σχολικής διαμεσολάβησης στην Ελλάδα: Μια πρώτη προσέγγιση. Στο Θ. Θάνος & Α. Τσατσάκης (Επιστ. Επιμ.). Σχολική βία και σχολικός εκφοβισμός. Μεθοδολογικά ζητήματα, διαστάσεις, αντιμετώπιση (σσ. 175-190). Θεσσαλονίκη: Κυριακίδη.
– Θάνος, Θ. & Νταλάκας, Χ. (2018). Σχολική διαμεσολάβηση: Διαχρονική εφαρμογή και αξιολόγηση σε δημοτικό σχολείο. Στο Θ. Θάνος & Α. Τσατσάκης (Επιστ. Επιμ.). Σχολική βία και σχολικός εκφοβισμός. Μεθοδολογικά ζητήματα, διαστάσεις, αντιμετώπιση (163-174). Θεσσαλονίκη: Κυριακίδη.
– Θάνος, Θ., Τσατσάκης, Α., Σταγάκης, Β. & Κατσιούλας, Κ. (2013) Η διαμεσολάβηση στο δημοτικό σχολείο. Αξιολόγηση προγράμματος εκπαίδευσης μαθητών και εφαρμογής. Στο Η. Κουρκούτας & Θ. Θάνος (επιστ. επιμ.), Σχολική βία και παραβατικότητα. Ψυχολογικές, κοινωνιολογικές και παιδαγωγικές διαστάσεις – Ενταξιακές προσεγγίσεις και παρεμβάσεις. (317-335). Αθήνα: Τόπος.
– Bouna, A., Statha, P. & Thanos, Th. (2015) School violence and diversity: Secondary School educators’ views on school violence demonstrated by foreign students in Greece. In G. Nikolaou (ed.), Cultural Diversity – Equity and Inclusion. Intercultural Educational in 21th century and beyond [Conference Proceedings, Ioannina 29.06-03.07/2015] (Stand-1, 5). Ioannina: University of Ioannina & IAΙE (ISBN: 978-618-82063-0-4).
– Fili, Ch., Maki, A., Nikolaou, G., Thanos, Th. & Zogeaki, P. (2015) Students’ point of view: School violence and bullying in relation to national-cultural difference. In G. Nikolaou (ed.), Cultural Diversity – Equity and Inclusion. Intercultural Educational in 21th century and beyond [Conference Proceedings, Ioannina 29.06-03.07/2015] (Stand-2, 3). Ioannina: University of Ioannina & IAΙE (ISBN: 978-618-82063-0-4).
– Θάνος, Θ. (2016). Ειρηνική επίλυση συγκρούσεων στο σχολείο: Σχολική διαμεσολάβηση. Στο Φ, Πολίτης, Ι. Φουρίδης & Σ. Χανδιόλας (επιμ.), Ζητήματα θεωρίας και πράξης στην εκπαίδευση: Σύγχρονες τάσεις και κατευθύνσεις [Πρακτικά 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου] (226-232). Γύθειο: Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Λακωνίας.
-Είναι επιστημονικά Υπεύθυνος του Δικτύου Σχολείων Σχολικής διαμεσολάβησης.
-Είναι εισηγητής/ομιλητής σε επιστημονικά συνέδρια και ημερίδες με θέμα τη σχολική βία και τη σχολική διαμεσολάβηση (30 εισηγήσεις)
-Έχει διοργανώσει 4 επιστημονικές ημερίδες με θέμα τη σχολική βία και τη σχολική διαμεσολάβηση και ένα πανελλήνιο συνέδριο με θεματική τη σχολική βία.
-Έχει διοργανώσει επιμορφωτικά σεμινάρια εκπαιδευτικών στη σχολική διαμεσολάβηση.
-Έχει εφαρμόσει το πρόγραμμα της σχολικής διαμεσολάβησης σε 2 σχολεία.