Δίκτυο Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης

Η σχολική διαμεσολάβηση εφαρμόστηκε στο Δημοτικό Σχολείο Αρμένων Ρεθύμνου το σχολικό έτος 2009-2010 και συνεχίστηκε έως το σχολικό έτος 2010-2011.

Εφαρμόστηκε η προσέγγιση cadre συνδυάζοντας το μοντέλο επιλογής σειράς μαθημάτων (elective course) όσον αφορά στον χρόνο εκπαίδευσης των μαθητών/τριών και το μοντέλο της τάξης (classroom model) αναφορικά με την επιλογή των μαθητών/τριών. Στο πλαίσιο αυτό εκπαιδεύτηκαν οι μαθητές/τριες της Ε΄ τάξης (16 μαθητές/τριες) την ώρα της ευέλικτης ζώνης.

Η εκπαίδευση των μαθητών/τριών διήρκησε 30 διδακτικές ώρες.

Από την αξιολόγηση του προγράμματος προέκυψαν θετικά αποτελέσματα, όπως:

Επίλυση της σύγκρουσης

Μείωση υποτροπών

Βελτίωση σχολικού κλίματος

Περισσότερα για την εφαρμογή του προγράμματος στο Δημοτικό Σχολείο Αρμένων, βλέπε τις δημοσιεύσεις :

Θάνος, Θ., Τσατσάκης, Α., Σταγάκης, Β. & Κατσιούλας, Κ. (2013) Η διαμεσολάβηση στο δημοτικό σχολείο. Αξιολόγηση προγράμματος εκπαίδευσης μαθητών και εφαρμογής. Στο Η. Κουρκούτας & Θ. Θάνος (επιστ. επιμ.), Σχολική βία και παραβατικότητα. Ψυχολογικές, κοινωνιολογικές και παιδαγωγικές διαστάσεις – Ενταξιακές προσεγγίσεις και παρεμβάσεις. (317-335). Αθήνα: Τόπος.

Θάνος, Θ., Κολοφωτιά, Σ. & Χατζάκη, Μ. (2011) Πιλοτική εφαρμογή της διαμεσολάβησης σε δημοτικό σχολείο. Στο Θ. Θάνος (επιστ. επιμ.), Η διαμεσολάβηση στο σχολείο και την κοινωνία (47-76). Αθήνα: Πεδίο.

Συμμετέχοντες
Πρόγραμμα
Φωτογραφικό Υλικό
Video