Δίκτυο Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης

5ο Βαλάνειο Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων

Η σχολική διαμεσολάβηση ξεκίνησε να εφαρμόζεται στο 5ο Βαλάνειο Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων το σχολικό έτος 2012-2013 και συνεχίστηκε με τη στενή συνεργασία του Δικτύου Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης του ΠΤΝ Πανεπιστημίου Ιωαννίνων έως το σχολικό έτος 2018-2019 (μέχρι την πανδημία του κορωνοϊού).

Εφαρμόστηκε η προσέγγιση cadre, συνδυάζοντας:

το μοντέλο επιλογής σειράς μαθημάτων (elective course) όσον αφορά τον χρόνο εκπαίδευσης των μαθητών και

το μοντέλο της τάξης (classroom model) αναφορικά με την επιλογή των μαθητών.

Αρχικά, το σχολικό έτος 2012-13, εκπαιδεύτηκαν οι μαθητές/τριες δύο τμημάτων της Ε΄ τάξης (26 μαθητές/τριες) μαζί με τους εκπαιδευτικούς τους Έφη Γιαννούλη και Σπύρο Γιούργα, την ώρα της ευέλικτης ζώνης, από τον Καθηγητή Θεόδωρο Θάνο. Η εκπαίδευση μαθητών/τριών συνεχίστηκε και τα επόμενα χρόνια.

Η εκπαίδευση των μαθητών/τριών διήρκησε περίπου 25 διδακτικές ώρες κάθε σχολικό έτος.

Την περίοδο 2012-13 έως 2015-16, πραγματοποιήθηκαν 125 διαμεσολαβήσεις, οι οποίες αφορούσαν κυρίως περιστατικά ήπιας μορφής λεκτικής ή/και σωματικής βίας.

Από τη διαχρονική αξιολόγηση του προγράμματος προέκυψαν θετικά αποτελέσματα, όπως:

Επίλυση της σύγκρουσης

Μείωση υποτροπών

Βελτίωση σχολικού κλίματος

Βιωματική μάθηση και ενεργή συμμετοχή των μαθητών

Περισσότερα για την εφαρμογή του προγράμματος στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων, βλέπε τις δημοσιεύσεις:

Θάνος, Θ. & Νταλάκας, Χ. (2018). Σχολική διαμεσολάβηση: Διαχρονική εφαρμογή και αξιολόγηση σε δημοτικό σχολείο. Στο Θ. Θάνος & Α. Τσατσάκης (Επιστ. Επιμ.). Σχολική βία και σχολικός εκφοβισμός. Μεθοδολογικά ζητήματα, διαστάσεις, αντιμετώπιση (163-174). Θεσσαλονίκη: Κυριακίδη.

Thanos, Th. & Dlalakas, Ch. (2014). Peer mediation: Application to a primary school. In E. Arvanitis & A. Kameas (eds): Intercultural Mediation in Europe. Narratives of Professional Transformation (215-233). Illinois (USA): Common Ground.

Συμμετέχοντες
Πρόγραμμα
Φωτογραφικό Υλικό
Video